Handelsbetingelser for Zensie Design

Betaling
Zensie modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Zensie bruger en godkendt betalingsserver (Stripe), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Zensie Sender med PostNord. Behandlingstiden er 1-2 dage.
Zensie Samarbejder med Garno ApS, og tilbyder afhentning på samme adresse. Ønsker du at afhente skal du vælge det ved Chekout.

Gældende fragtomkostninger, vil altid kunne ses i kurven, da de varierer efter produkt og vægt.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. 

De fleste produkter i vores shop er “håndlavet” og er ikke en del af en stor automatisk masseproduktion. Håndlavet indebærer også symaskine producerede produkter, da det ikke er en automatiseret process. 
Af ovenstående grunde, kan der være små ubetydelige skønhedsfejl på produktet, som på ingen måde ændrer helhedsindtrykket, eller varens funktion, derfor kan disse små fejl ikke bruges som eventuel grund for reklamation. En reklamation, er udelukkende hvis produktet ikke er som forventet, eller det er gået i stykker i en sådan grad at produktets primære funktion ikke længere kan opretholdes.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Zensie Design vil dække returneringsomkostninger, i forhold til reklamation, i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Zensie Design
C/O Garno ApS
Finlandsgade 29A
4690 Haslev

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav, eller uden omdeling.

BEMÆRK! Returnerede varer, der er returneret uden forgående aftale vil blive afvist, derfor er det vigtigt du kontakter os inden du returnerer en varer, uanset om det drejer sig om reklamation eller fortrydelsesret.

Refusion
Refusion kan enten klares via bank, eller til det kort der er betalt med. Dette aftales inden varen returneres

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren (Udleveringsdatoen)

Der ydes ikke 14 Dages fortrydelsesret på specialfremstillede varer, eller varer der ikke kan sælges til anden side, da de bærer tydeligt præg af at være personaliseret til en enkelt person.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@zensie.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@zensie.dk